Így motiváld magad!

motivacio_01.jpgAzt mondják mindig csak elkezdeni nehéz. De a legtöbb ember mindig elkezd valamit, viszont csak nagyon kevesen fejezik be. Elkezdeni sem könnyű, de végigcsinálni, na az az igazi kihívás! Ehhez pedig szükséges a folyamatos motiváció. Ha nincs motiváció, nincs értelme folytatni, és fel is adjuk.

Tudd, hogy mit akarsz!

Sokan kezdenek bele új dolgokban, mert jó ötletnek tűnik vagy, mert régóta halogatják, aztán a kezdeti lelkesedés gyorsan kifullad. Miért? Mert fogalmuk sincs valójában mit szeretnének. Nézzünk egy példát. “Eldöntöttem, lefogyok, ez így nem mehet tovább” Úgy hangzik, mint aki tudja mit akar, igaz? Pedig nem. Miért akar lefogyni? Zavarja a külseje, amikor tükörbe néz? Nem biztos, lehet őt nem is zavarja igazán. Akkor lehet, hogy félti az egészségét, mert nehezen mozog, magas a vérnyomása, hamar elfáradt stb.? Közel sem biztos, lehet nem is törődik ezzel, vagy nincsenek is ilyen panaszai. Akkor, lehet mások annyit beszéltek a súlyáról, hogy nekik akar megfelelni? Lehet, de ha belegondol, lehet még csak ez sem zavarja. Arra akarok rámutatni, hogy ha magunk számára sem tesszük teljesen világossá, hogy mi az, amit el szeretnénk érni, akkor tulajdonképpen, miért is akarnánk azt végigcsinálni? 

Ülj le magaddal, és igenis mondd ki, hogy mit és miért szeretnél! “Azért akarok lefogyni, mert ha belenézek a tükörbe, így és így akarok kinézni!” “Azért akarok lefogyni, mert egészségesebb szeretnék lenni!” “Azért akarom azt az állást, mert akkor minden nap örömmel mennék be dolgozni, ez a munka tenne igazán boldoggá!” Ezek olyan elhatározások, amiben benne van, mit és miért teszel! Miben nincs benne? “Le akarok fogyni, mert már annyit mondja mindenki, meg az orvos is.” “Akarom, azt az állást, mert kell nagyon a pénz.” Ezek külső kényszer szülte elhatározások, melyekbe nehéz lesz motivációt vinni. Ha pedig nincs motiváció, kifullad a dolog. 

Szóval fogalmazd meg egészen konkrétan, hogy mit szeretnél, és ez mindenképp olyan legyen, ami belső vágyból fakad. Azért kell, hogy csináld, mert ettől jobban érzed magad. Ha nem így van, értelme sem sok van, meg nem is fogod végigvinni.

Akard minden nap!

Ha elkezdted megvalósítani, amit szeretnél, akkor nem elég csak elindítani a dolgot, és utána csak manuálisan végrehajtani. Nem fog menni. Miért? Mert pár nap vagy hét múlva felteszed a kérdést, hogy tulajdonképpen te ezt, miért is csinálod? Mi értelme ennek? Hova vezet ez? Ha nem tudod, nem látod minden nap a célt, akkor elfogy a motivációd, és elbuksz. Szóval minden nap. Igen, minden egyes nap, úgy kelj fel, és úgy feküdj le, hogy pontosan elmondod magadban, azt amit akarsz, ami a konkrét célod. Minden nap, napközben többször gondolj arra, a tevékenységed közben, hogy minden egyes mozdulatod, minden eltöltött perc közelebb visz hozzá. És ha elhanyagolod, akkor minden egyes perccel, és mozdulattal csak távolabb kerülsz tőle. Ez is része a folyamatnak, ugyanúgy, mint azok a konkrét cselekedetek, amik a megvalósításhoz kellenek. Ez egyfajta rutinná, vagy mondhatjuk rituálévá is válhat. Teheted ezt, úgy, hogy pár percig rágondolsz az elérni kívánt eredményre, de úgyis, hogy valami olyat nézel, olvasol, ami lelkesedéssel tölt el. Én minden napomat egy idézettel indítom: Előbb csináld azt, ami szükséges, utána azt, ami lehetséges, és máris azt fogod csinálni, ami lehetetlen. /Assisi Szent Ferenc/  Bármi legyen is a célom, ebből erőt tudok meríteni.motivacio_02.jpg

Ne félj!

Amit el akarsz érni, az változást fog hozni az életedbe. Ez elkerülhetetlen. Akkor is, ha te ezt a változást megéled, tudod, látod, és akkor is, ha nem akarsz róla tudomást venni. Meg fog változtatni. Miért? Mert olyan dolgokat fogsz közben megtapasztalni, amiket eddig nem tapasztaltál. Olyan szituációkat, embereket, közérzetet hoz számodra a célért folytatott tevékenység, amikkel még nem találkoztál, és nincs jelenleg rá megoldókulcsod. Persze, hogy nincs, hiszen eddig nem kellett. Majd most lesz. Csinálni fogsz. De ez sokszor ijesztő is lehet. Úgy gondolod kockázatos. Dilemmázol, hogy megér-e ennyit egyáltalán! Nyilván mérlegelni szükséges, minden döntés előtt, de ne a félelem befolyásolja a döntésed. A félelem, az újtól, az ismeretlentől. Ha félsz, nem látsz tisztán, nem leszel motivált, nem cselekszel. A félelem megbénít. Ha már csinálod, mérlegelj, és merj tenni is!

Bízz magadban!

El kell hinned, hogy képes vagy rá. Ha nem hiszed el, ha kételkedsz magadban, ha a félelmed erősebb, akkor nem fog sikerülni. Teljesen meg kell bíznod magadban, a képességeidben, abban, hogy képes vagy végigcsinálni. Ha ez hiányzik, akkor a motivációd is szép lassan szétfoszlik. Amikor kételkedni kezdenél kérdezd meg magadtól: Miért, mondom ezt? Miről akarom meggyőzni magam? Ki előtt magyarázkodok? Ha bízol magadban, az feltölt energiával, és olyan dolgokra is képes leszel, ami régen lehetetlennek tűnt. Amikor elbizonytalanodsz, akkor jusson eszedbe, hogy kétféleképpen állhatsz hozzá. Vagy kifogást keresel, vagy megoldást. Ha nem akarod megoldani, akkor megtalálod a kifogásokat, amikkel megmagyarázod magadnak, hogy miért nem sikerült. Ha mindenképp meg akarod oldani, akkor valahogy megcsinálod, addig keresel, amíg találsz megoldást, mert megoldás mindig van!motivacio_03.jpg

Szeresd, amit csinálsz!

Talán a legfontosabb maradt a végére. Szeretned kell végig, amit csinálsz. Nem csak a célt kell szeretned, hiszen amikor eléred a célod, akkor az odavezető út is már a cél részévé vált, mert általa érhetted el. Amíg elérted, az a rengeteg történés, küzdelem, gondolat, mind alakított, formált téged. Ha pedig ezt nem szeretted, nem jó érzéssel csináltad, akkor az eredmény sem fog tetszeni. Ezért nem örülnek sokan, mikor végre megkapják, amit úgy hittek, hogy akartak. Mert igazából nem szerették azokat a dolgokat, amiket ezért tenni kellett. Persze nehéz szeretni, azt ha az ember teljesen meg kell változtassa a szokásait, életmódját, gondolkodását, és ez sok nehézséget hordoz a mindennapokban. De gondolj arra, hogy azt az önmagadat mennyire szereted, aki már a célba ért. Ha azt érzed, hogy minden egyes tevékenység, mely közelebb visz a célodhoz szeretetteljes, akkor a végeredményt imádni fogod! Ha semmi jót, pozitívat, szeretni valót nem találsz az odavezető útban, akkor gondold végig, hogy ez mennyire szolgálja a te érdekedet, mennyire van erre szükséged. Mert, ha nincsenek benned jó érzések, és gondolatok, amíg végig mész ezen az úton, akkor nem jó irányba haladsz.

Hirdetés

WinTeam

A jó fizikum, az egészséges táplálkozás, és a szellemi fejlődés együttesen adja a harmóniát. Itt arról olvashatsz, hogyan ültesd át mindezt a gyakorlatba.

Friss topikok

Kategóriák

Címkék

adalékanyag (5) ADP (2) adrenalin (1) aktivitás (2) állóképesség (3) állománymódosító (4) AMRAP (2) antioxidáns (2) anyagcsere (4) aroma (2) ásványi anyagok (6) ATP (4) baktérium (3) bélflóra (6) bélrendszer (7) bemelegítés (4) betegség (1) bizonytalanság (4) butirát (1) C-vitamin (3) célok (5) covid (1) család (1) csalódás (2) csípő (3) cukorbetegség (2) derékfájdalom (3) diéta (3) e-számok (3) édesítőszer (2) Edzés (13) edzésterv (4) edzettség (7) edzőterem (5) Egészség (11) egészséges reggeli (3) élelmiszer (5) élelmiszeripar (3) elérhetőség (1) élesztő (1) Életmód (14) életmódváltás (4) emésztés (5) emésztőrendszer (3) EMOM (1) energia (1) énkép (1) enzim (1) epe (1) erősítés (4) étel (1) étkezés (9) étrend (8) facebook (1) fájdalom (2) fehérje (4) fehérjepor (1) fejfájás (2) fejlődés (6) feladat (3) félelem (1) fogyás (3) fogyasztó (3) fokozatosság (3) genetika (1) gerinc (2) GI (1) glikémiás index (2) glükóz (2) gondolatok (3) guggolás (2) gyulladás (4) gyümölcs (3) Hashimoto (1) hasizom (2) hasnyálmirigy (1) hát (1) határidő (1) hátfájdalom (1) HIIT (2) home office (1) home training (2) homonok (4) hormonrendszer (7) hozzáállás (1) IBS (1) idegrendszer (7) idő (2) immunrendszer (1) Insta (1) intervall (1) inzulin (5) inzulinrezisztencia (3) ízfokozó (2) izom (8) izomláz (2) ízület (1) kalória (2) Kapcsolat (2) kardió (2) kenyér (2) kitartás (6) kitörés (1) klíma (1) kortizol (3) kovász (1) kovászolt (1) kovászos (1) Közérzet (4) kudarc (3) lábedzés (1) LDL (2) légcső (1) legjobb gyakorlat (1) légzés (1) lelkiismeret (1) lyukas bél (1) máj (1) makrotápanyag (6) megoldás (3) mellékvese (2) mellékvese kifáradás (3) mellizom (4) Menstruáció (1) mesterséges (3) mikróba (1) mikrobiom (5) minták (1) motiváció (3) Mozgás (3) Nők (1) nyak (2) nyújtás (4) omega-3 (1) omega-6 (1) Önismeret (10) Önvizsgálat (10) otthoni edzés (2) oxigén (1) pajzsmirigy (2) pihenőidő (2) pozitív szemlélet (2) probléma (3) profi sport (2) reggeli (1) Rost (4) rutin (4) sérülés (2) SIBO (1) siker (2) sport (6) Stressz (11) sűrítőanyag (2) személyi edzés (3) szén-dioxid (1) szénhidrát (8) szénhidrát csökkentett (2) szerotonin (1) színezék (1) szokások (2) szorongás (7) Szülés (1) szülők (1) T3 (1) T4 (1) TABATA (1) tanács (1) tápanyag (5) tápanyagszükséglet (7) tápanyagtartalom (4) tapasztalat (2) táplálékkiegészítő (1) Táplálkozás (14) tartósítószer (5) telítetlen zsírok (3) telített zsírok (3) teljeskiőrlésű (1) Terhesség (1) tervek (1) Tervezés (10) testedzés (10) testtartás (4) testzsír (6) testzsírszázalék (6) törvény (1) trigger pont (1) Tudatosság (14) tüdő (1) türelem (9) ülőmunka (2) vágy (2) váll (2) Változás (12) vegán (1) vércukor (5) videós edzés (3) vírus (1) viselkedés (2) vita (1) vitaminok (11) WinTeam (37) Zöldségek (4) zonulin (1) zsír (7) zsírsavak (6) Címkefelhő
süti beállítások módosítása