Hogy valósítsd meg a vágyaidat?

hogy_valositsd_meg_01.jpgMikor már tudod, hogy mi is az, amit nem szeretnél, és mi az amire vágysz, akkor már közel jársz ahhoz, hogy elindulhass a változás útján. De mi a következő lépés? Hogy tudod megvalósítani azt, amit szeretnél?

Előzőleg már írtam arról, hogy milyen lépésekkel tisztázhatjuk magunkban érzéseinket, hogyan mérhetjük fel jelenlegi helyzetünket. Ez gyakorlatilag a nulladik pont. Ebből már meg tudjuk fogalmazni, hogy mire is vágyunk igazán. De ahhoz, hogy ez megvalósuljon több kell annál, mint megfogalmazni vágyainkat.

Vágyak és célok

A vágyak kellenek ahhoz, hogy elindítsanak valami új felé. Mindenki vágyakozik valamire, legyen ez anyagi jellegű dolog, mint egy ház, egy autó, egy új munkahely, vagy egy érzés, egy vágyott állapot, mint az öröm, a boldogság, kiegyensúlyozottság. Tulajdonképpen az anyagi javak megszerzésére irányuló vágyunk is egy érzést rejt magában, hiszen azért szeretnénk megkapni a vágyott tárgyat, mert az jó érzéssel töltene el minket, attól úgy érezzük teljesebb lenne az életünk, vagy az segítene minket eljuttatni a vágyott állapotba. De mi is ez az állapot? Miért is szeretnénk ezt vagy azt a dolgot, miért vágyakozunk rá ennyire?
Először érdemes ezt tisztázni magunkban. Nézzünk egy példát. Képzeljük el magunkat álmaink autójában, amint álmaink otthonába tartunk éppen haza, álmaink munkájából megpihenni. A tárgyakat, körülményeket már elképzeltük. Milliószor láttuk magunk előtt, szinte már minden részletét ismerjük, de a megálmodott körülmények között milyenek vagyunk mi magunk? Hogy látjuk az elképzelt önmagunkat, elképzeltük már egyáltalán? Ugyanolyan nem lehet, mint a mostani önmagunk, hiszen ha holnap nem nyerünk a lottón akkor nem valószínű, hogy egyszer csak mindez az ölünkbe hull. Képzeljük el, mi milyenek vagyunk ebben a vágyott életben. Hogy nézünk ki, hogy viselkedünk, miért is akartuk mindezt elérni? Mi volt ezzel a célunk? Van-e célunk? És azt el tudjuk-e érni?
hogy_valositsd_meg_02.jpg
Önmagában az álmodozás bizonyos szintig lehet jó, és motiváló, de csak akkor, ha ezt az álmodozást konkrét célokká tudjuk formálni. Ha nem, akkor átfordulhat egy romboló, felemésztő vágyakozásba. Vágyakozhatok én arra, hogy egy informatikai világcég tulajdonosa legyek, ha minden nap egy munkaügyi osztályon végzek egy teljesen más feladatot, és ez a kép csak a fejemben él. Vagy ábrándozhatok arról, hogy megnyerem a New York Marathont, ha még a parkba se megyek el futni három kilométert. Ezeknek lássuk be nincs realitása, ebből sose lesz semmi, így álmainkból csak sorozatos kudarcok lesznek.
 

Mi a különbség?

De mi is a különbség vágy és cél között? Sokszor szinonimaként használjuk őket, pedig teljesen más jelentést hordoznak magukban.
  
  1. A vágyak elnagyoltak, és sokszor irreálisak. A célok mindig konkrétak, és elérhetőek.
  2. A vágyak mindig ott vannak a fejünkben, semmit sem kell értük tenni ingyen vannak. A célokért tenni kell, ennek ára van, áldozattal, kompromisszummal jár.
  3. A vágyak nem hoznak újat, nincs produktum. A célok, ha megvalósítjuk eredményt hoznak, látható, érezhető kézzel fogható eredményt.
  4. A vágyak időtlenek, bármennyit és bármeddig álmodozhatunk. A céloknak mindig van határideje. Olyan cél nincs ami nincs időhöz kötve.
  5. A vágyakozással csak sodródunk. A cél tettekre sarkall.

Hogy lesznek a vágyakból célok?

Tisztázd azt, hogy álmaidból melyeknek van realitása, és melyek azok amelyeket csak kényelmi szempontból tartasz, vagy amivel csak kínzod magad. Ha megvannak az elérhető vágyaid, akkor alakítsd őket célokká. Ha mondjuk híres író szeretnél lenni, hiába is vágysz erre, ha életed nagy műve az asztalfiókban hever. Tűzd ki célként, hogy megírod azt a könyvet, amit már évek óta jegyzetelgetsz. Legyen ez a konkrét célod, a könyv megírása. Ehhez már tudsz határidőt is rendelni. Fontos, hogy ennek is legyen realitása, ne két hét alatt akard megvalósítani. Ha végeztél a munkával látni fogod, hogy tényleg volt-e értelme. Milyen lett, milyen érzés végre egybe látni. És ki tudja, lehet, hogy nagy siker lesz. Persze lehet az is, hogy nem. De legalább kiderül. Ha nem teszel érte semmit, sose tudod meg.
hogy_valositsd_meg_03.jpg

Tehát amit tehetsz:

        • Konkretizáld amit szeretnél!
        • Tűzz ki határidőt!
        • Tegyél érte minden nap valamit!
        • Légy türelmes! Az eredmény nem azonnali.
Ez a munka áldozatokkal fog járni. Ez biztos. Ahhoz, hogy végig csináld kitartásra lesz szükséged. A következő blogban erről olvashatsz majd.

WinTeam

A jó fizikum, az egészséges táplálkozás, és a szellemi fejlődés együttesen adja a harmóniát. Itt arról olvashatsz, hogyan ültesd át mindezt a gyakorlatba.

Friss topikok

Kategóriák

Címkék

adalékanyag (3) ADP (1) adrenalin (1) aktivitás (1) állóképesség (1) AMRAP (1) ásványi anyagok (2) ATP (2) baktérium (1) bélflóra (4) bélrendszer (2) bemelegítés (1) bizonytalanság (1) butirát (1) C-vitamin (1) célok (5) covid (1) csalódás (1) csípő (2) cukorbetegség (2) derékfájdalom (2) diéta (2) Edzés (7) edzettség (1) edzőterem (1) Egészség (3) egészséges reggeli (1) élelmiszer (1) élelmiszeripar (1) elérhetőség (1) Életmód (6) emésztés (2) emésztőrendszer (1) EMOM (1) enzim (1) epe (1) erősítés (1) étkezés (2) étrend (1) facebook (1) fájdalom (2) fehérje (2) fejfájás (2) fejlődés (2) feladat (2) fogyás (1) fogyasztó (1) fokozatosság (1) gerinc (2) GI (1) glikémiás index (2) glükóz (2) gyulladás (2) Hashimoto (1) hasnyálmirigy (1) hát (1) határidő (1) hátfájdalom (1) HIIT (1) home office (1) home training (1) homonok (1) hormonrendszer (2) IBS (1) idegrendszer (3) idő (2) immunrendszer (1) Insta (1) intervall (1) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) izom (5) ízület (1) kalória (1) Kapcsolat (1) kardió (1) kitartás (4) kortizol (2) Közérzet (4) kudarc (1) LDL (1) légcső (1) légzés (1) lyukas bél (1) máj (1) makrotápanyag (1) megoldás (2) mellékvese (1) mellékvese kifáradás (1) mellizom (2) Menstruáció (1) mikróba (1) mikrobiom (2) motiváció (1) Mozgás (1) Nők (1) nyak (1) nyújtás (2) omega-3 (1) omega-6 (1) Önismeret (6) Önvizsgálat (6) otthoni edzés (1) oxigén (1) pajzsmirigy (1) probléma (2) reggeli (1) Rost (2) rutin (2) sérülés (1) SIBO (1) siker (1) sport (5) Stressz (7) szén-dioxid (1) szénhidrát (4) szerotonin (1) szokások (1) szorongás (1) Szülés (1) T3 (1) T4 (1) TABATA (1) tápanyag (2) tápanyagszükséglet (3) tápanyagtartalom (1) Táplálkozás (7) tartósítószer (3) telítetlen zsírok (2) telített zsírok (2) Terhesség (1) tervek (1) Tervezés (4) testedzés (4) testtartás (2) testzsír (2) testzsírszázalék (2) törvény (1) trigger pont (1) Tudatosság (6) tüdő (1) türelem (6) ülőmunka (2) vágy (2) váll (2) Változás (7) vércukor (3) videós edzés (1) vírus (1) vita (1) vitaminok (4) WinTeam (1) Zöldségek (1) zonulin (1) zsír (5) zsírsavak (3) Címkefelhő
süti beállítások módosítása