A változás igénye

a_valtozas_igenye_1.jpgA döntés megszületett, de még nem léptünk. Még nincs is hova. Ahhoz még sok mindent tisztázni kell. Mi következik azután, hogy tudjuk, változtatnunk kell?
Mikor eljutunk oda, hogy a jelenlegi helyzetünk nem tartható, valaminek történnie kell, mert több időt már nem vagyunk hajlandóak eltölteni így, akkor megszületik az igény a változásra. Már képesek vagyunk konkrétan megfogalmazni, hogy mi az, amit nem akarunk. Nagy lépés idáig eljutni. Azt szoktam mondani, hogy amikor a döntés megszületik, hogy változtatni szeretnénk, akkor a munka fele már készen van. Hiszen ide eljutni sokszor nem is olyan könnyű, rengeteg folyamaton kell végigmennünk, sokat kell dolgoznunk magunkon, mire ide eljutunk. Szóval kimondtuk. Nem, ezt nem csinálom tovább. Ezt nem akarom. Rendben. De mi az, amit akarok? Ha ezt nem, vagy így nem, vagy itt nem, akkor mit, hogyan, hol, mikor? Ugyanis, ha nem találjuk meg azt ami felé viszont haladni szeretnénk, akkor sose fogunk odaérni….,mert nincs hova.
 
Ahhoz, hogy ezt megtaláljuk lapozzuk fel kis értékelő füzetünket, ahová jegyzeteljük, hogy mik azok a dolgok, amik pozitívak és negatívak életünkben. Tekintsük át, hogy az, amire most azt mondjuk, ezt nem akarom, hol szerepel? Mit tudunk ezzel kezdeni? Kihúzni? Lecserélni? Átalakítani? Fontos, hogy minél konkrétabban fogalmazzuk meg, mi az, amit kezdeni szeretnénk az adott dologgal.a_valtozas_igenye_2.jpg

Nézzünk egy példát. Nem akarok többet bemenni a munkahelyemre! Soha többet! Itt nagyon fontos, hogy tudjam, miért érzem ezt, miért nem akarok odamenni.

  1. A munkámat utálom ennyire? Ha más lenne a munkaköröm szívesen bejárnék?
  2. A kollégáimat nem tudom elviselni? Ha másokkal dolgozhatnék imádnám a munkámat?
  3. A főnökömtől irtózom? Más vezetővel öröm lenne minden nap tevékenykedni?
  4. A helyszín az amitől kiráz a hideg? Olyan rossz a helytől a közérzetem, hogy az kihat az egész napi hangulatomra?
  5. Vagy esetleg ezek közül több minden is közrejátszik?

 Látjuk, hogy nagyon nem mindegy mi is az, amin változtatnunk érdemes, ahhoz, hogy megoldjunk egy helyzetet. Hiszen, ha alapvetően szeretem, amit csinálok, csak a kollégákkal van konfliktusom, arra nem biztos, hogy a felmondás lesz a megoldás. Vagy, ha felmondok, majd a következő cégnél hasonló munkakörbe kerülök, és akkor szembesülök vele, hogy igazából nekem magával a munkakörrel volt problémám, nem is a céggel, a kollégákkal, akkor a helyzetem nem mozdult előre.

a_valtozas_igenye_3.jpgFontos tudni mi az, amit nem akarok, de ennél is fontosabb a mit akarok meghatározása. Ez sem biztos, hogy tiszta és világos lesz elsőre. De a változásra mindig időt kell hagyni. Jobb tisztázni a változást indukáló érzelmeinket, hogy utána a legjobb döntést hozzuk meg. Ha nem hagyunk időt arra, hogy kiforrjon a megoldás, annak ugyanannyira megfizetjük az árát, mintha nem csinálunk semmit. Sokféleképpen el lehet jutni ugyanoda, de nem mindegy ennek mi az ára. Az ár a változásba tett, vagy nem tett energiában mérhető. Bármelyik is kerül túlsúlyba, az már nem fogja megérni. Ha túl sok energiánkba kerül a változás, valószínűleg kimerülünk, és mire célt érnénk, pont a cél előtt esünk össze. Ha pedig túl kevés energiát fektetünk bele, akkor soha nem érünk oda.

Tisztázzuk, hogy mi a problémánk, és azt is, mi ennek az oka, így el tudjuk kezdeni a változást. Persze nem egyik napról a másikra, hanem lépésről-lépésre. A lépéseket pedig csak célok kitűzésével tehetjük meg. De erről majd, a következő blogban olvashattok.

WinTeam

A jó fizikum, az egészséges táplálkozás, és a szellemi fejlődés együttesen adja a harmóniát. Itt arról olvashatsz, hogyan ültesd át mindezt a gyakorlatba.

Friss topikok

Kategóriák

Címkék

adalékanyag (3) ADP (1) adrenalin (1) aktivitás (1) állóképesség (1) AMRAP (1) ásványi anyagok (2) ATP (2) baktérium (1) bélflóra (4) bélrendszer (2) bemelegítés (1) bizonytalanság (1) butirát (1) C-vitamin (1) célok (5) covid (1) csalódás (1) csípő (2) cukorbetegség (2) derékfájdalom (2) diéta (2) Edzés (7) edzettség (1) edzőterem (1) Egészség (3) egészséges reggeli (1) élelmiszer (1) élelmiszeripar (1) elérhetőség (1) Életmód (6) emésztés (2) emésztőrendszer (1) EMOM (1) enzim (1) epe (1) erősítés (1) étkezés (2) étrend (1) facebook (1) fájdalom (2) fehérje (2) fejfájás (2) fejlődés (2) feladat (2) fogyás (1) fogyasztó (1) fokozatosság (1) gerinc (2) GI (1) glikémiás index (2) glükóz (2) gyulladás (2) Hashimoto (1) hasnyálmirigy (1) hát (1) határidő (1) hátfájdalom (1) HIIT (1) home office (1) home training (1) homonok (1) hormonrendszer (2) IBS (1) idegrendszer (3) idő (2) immunrendszer (1) Insta (1) intervall (1) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) izom (5) ízület (1) kalória (1) Kapcsolat (1) kardió (1) kitartás (4) kortizol (2) Közérzet (4) kudarc (1) LDL (1) légcső (1) légzés (1) lyukas bél (1) máj (1) makrotápanyag (1) megoldás (2) mellékvese (1) mellékvese kifáradás (1) mellizom (2) Menstruáció (1) mikróba (1) mikrobiom (2) motiváció (1) Mozgás (1) Nők (1) nyak (1) nyújtás (2) omega-3 (1) omega-6 (1) Önismeret (6) Önvizsgálat (6) otthoni edzés (1) oxigén (1) pajzsmirigy (1) probléma (2) reggeli (1) Rost (2) rutin (2) sérülés (1) SIBO (1) siker (1) sport (5) Stressz (7) szén-dioxid (1) szénhidrát (4) szerotonin (1) szokások (1) szorongás (1) Szülés (1) T3 (1) T4 (1) TABATA (1) tápanyag (2) tápanyagszükséglet (3) tápanyagtartalom (1) Táplálkozás (7) tartósítószer (3) telítetlen zsírok (2) telített zsírok (2) Terhesség (1) tervek (1) Tervezés (4) testedzés (4) testtartás (2) testzsír (2) testzsírszázalék (2) törvény (1) trigger pont (1) Tudatosság (6) tüdő (1) türelem (6) ülőmunka (2) vágy (2) váll (2) Változás (7) vércukor (3) videós edzés (1) vírus (1) vita (1) vitaminok (4) WinTeam (1) Zöldségek (1) zonulin (1) zsír (5) zsírsavak (3) Címkefelhő
süti beállítások módosítása