Útkeresés
utkereses_1.jpg“Ülök a buszon, nézem az embereket, robogok a szokásos napirend szerint. Megálló. Leszállnak páran, még többen fel. Megyünk tovább. Én csak ülök, és nézem, ahogy haladunk be a városba. Ismét egy hétköznap, akárcsak a tegnap, minden szinte pont ugyanolyan. Milyen nap is van? Szerda! Ez a legnehezebb nap, ha ezen túl leszek, akkor már mindjárt itt a hétvége. Na, nem mintha, bármi extra történne hétvégén, de legalább nem kell dolgoznom, otthon lehetek. Majd elmegyünk valahova, vagy...á nem is megyek sehova, olyan hulla vagyok, inkább döglök egész nap, úgyse történik velem soha semmi izgalmas, vagy ha igen, az inkább csak rosszul sül el, szóval ne is történjen inkább semmi. Bezzeg az a cabrios, annak biztos simán megy minden. Odamegy, és akkor amikor akar, tuti nem dolgozik, könnyű lehet neki! Nekem ez jutott. A jó élethez jó helyre kell születni.”
“Már megint mekkora a sor...csak egy rohadt kávét akarok venni, de mindenki itt akar bevásárolni az egész családnak. Még hatan vannak előttem, hát ez hihetetlen...persze fizess kártyával! Biztos elüti a pin-t...mondom...Vedd már elő a másik kártyát!!!....Na végre!...Már csak öt...Na, mondjad már!!!....De jó, hogy most találod ki, hogy melyik croissant akarod, nem volt rá fél órád, ugye???!!!...Itt szívok, és már hárman hívtak, már megint nem tudok meginni normálisan egy kávét, ez hihetetlen! Miért csak velem történik ez? Mindig van valami apró idiótaság, ami tönkreteszi az egész napot. Minden napot. Ez sose fog megváltozni, főleg amíg ennyi idióta van körülöttem!”
“Elkések, ma is elkések, nem hiszem el! Egész nap a rohanás! Mert mindent nekem kell intéznem! Nem tudom, hogy van másoknak ideje mindenféle hobbikra? Biztos helyettük más elintéz mindent, hát nekem nincs ilyen szerencsém, helyettem nem csinálja meg senki! És közben mindenki baromira ráér. A villanyszerelő is azt mondja, ma mégse jó, majd talán három hét múlva… Ember, az nekem még egy nap szabi, meg akkor nem várok rád reggel két órán keresztül!!! Csak én sietek, emberek??!! Vége lehetne már egyszer ennek a rohangálásnak nagyon unom…, de nyilván nem fog semmi változni, sose volt ez másképp!”
“Végre egy nyugis nap. Mondjuk lenne csomó dolgom, de nem fogok ma semmit csinálni, elhatároztam. De mivel töltsem akkor? Menjek mégis valahova? Á, nincs kedvem most. De akkor mit csináljak? Jó lenne valami izgalmasat csinálni, valami mást, valami újat kipróbálni! Újat, mi? Ja...pont ma fogom elkezdeni. Hagyjuk, valahogy eltelik a nap, aztán este majd átjönnek a srácok, és odacsapunk.”
“Szokásos dugó. Minden áldott nap, de még hétvégén is. Már nem is érdekelne, ha nem azért lenne, mert senki nem tud vezetni! Mondjuk legalább addig se azon a teljesen értelmetlen megbeszélésen ülök. Már megint semmi értelme, hogy odamegyek, de persze, nagyon fontos, hogy ez minden héten legyen. Minden mást otthonról intézünk, de ezt nem, mert mindenkinek ott kell lenni! Nem tudom meddig csinálom még ezt, de már nem akarom sokáig, nagyon rühellem!”
utkereses_2.jpg
Biztos te is folytattál már hasonló párbeszédet magaddal. Bár más, és más szituációk, más élethelyzetek, mégis szinte ugyanarról szól mindegyik. Nem érzem jól magam ott, ahol most vagyok, esetleg ideges, stresszes vagyok, elegem van, semmi nem jó, minden rossz mások miatt van, akiknek pedig jó, azok szerencsések. Az élet ilyen, el kell fogadni, ez van. Ha így gondolod, akkor valóban nem fog semmi változni, minden marad a régiben, akkor ne is olvass tovább. De ha szeretnéd, hogy ez megváltozzon, és tényleg szeretnél ezért tenni is, csak nem tudod hogy kezdj neki, akkor görgess lejjebb!
 
Először is találj alkalmat arra, hogy magaddal lehess. Pár percet amikor senki, és semmi nem zavar. Lehet ez reggel indulás előtt, este lefekvés előtt, ebéd közben, vagy bármikor, amikor a nap folyamán erre lehetőséged nyílik. Fogj egy jegyzetfüzetet, vagy egy üres lapot, és húzz egy vízszintes vonalat. Felezd meg, így a baloldali lesz a  negatív,  a jobboldali a pozitív tartomány. Kezdd el végiggondolni, hogy hol vagy most. Hol tart az életed, mi az amit elértél, mi az amid van? Ne hasonlítgasd másokhoz, ne méricskélj, csak tényszerűen sorold fel. Van-e családod, vannak-e barátaid, háziállatod, munkád, van-e hol laknod? Ne azon gondolkozz, hogy ezek milyenek, hogy éppen veszekedtél a szüleiddel, vagy a pároddal, vagy mennyire egyedül érzed magad, vagy hogy nem szereted a jelenlegi otthonodat. Csak sorold fel magadban mindazt amid van. Ezután vizsgáld meg, hogy melyik dolog az, amire jó érzés gondolni. Gondolj arra, és tedd fel a kérdést, hogy ha lenne rá lehetőséged változtatnál-e rajta? Ha nem, akkor ezeket jegyzeteld le, ezek kerüljenek a pozitív tartományba. Ha van olyan amin változtatnál, azokat jelöld meg, de mivel ezek számodra még mindig pozitív jelentéssel bírnak a pozitív részbe írd, csak jelöld meg őket. Aztán kezdd el végigvenni azokat a dolgokat amiket nem szeretsz, ezek kerülnek a negatív tartományba. Itt is vedd végig, hogy mi az, amin változtatni szeretnél, és mi az amit egyáltalán nem szeretnél, hogy az életed része legyen. Ezt nem biztos, hogy egyetlen alkalommal sikerül végigvinned, nem baj, csináld több alkalommal, addig amíg úgy érzed minden számodra fontos, jó és rossz dolog számbavétele megtörtént.
utkereses_3.jpg
Mikor úgy érzed kész vagy, nézd meg alaposan mit írtál össze. Nézd meg jól mennyi minden szerepel a jegyzetedben! Próbáld meg elhelyezni őket a skálán. Mennyire érzed őket jónak, vagy rossznak, az origóhoz a semleges ponthoz képest? Amiket megjelöltél, hogy változtatnál rajtuk, kezd el megvizsgálni. Pontosan mit is változtatnál, és milyen irányba? A pozitív részben lévőknél felmerülhet, hogy hogyan teheted őket még jobbá, ezeket jelöld nyíllal. A negatív oldalon szereplőknél szintén tedd meg ezt. Amitől teljesen szeretnél megszabadulni, mert úgy érzed nem lehet, vagy nem tudsz rajta javítani, és inkább megszabadulnál tőle, azt húzd át.  Ez a gyakorlat jó arra, hogy szembesítsd magad azzal, tulajdonképpen mennyi igazán fontos dolog van az életedben, és mik azok amikkel dolgod van, amibe energiát szeretnél fektetni. Így közelebb jutsz ahhoz is, hogy valójában mi is az ami miatt rosszul érzed magad, mi az amin mindenképp változtatni szeretnél, ami rossz irányba viszi az életedet. És látod, mi az ami jó érzéssel tölt el. Olvasd át többször a listát, és lassan kitisztul a kép. Hogy mi az amit megtalálhatsz? Legközelebb erről olvashatsz.

WinTeam

A jó fizikum, az egészséges táplálkozás, és a szellemi fejlődés együttesen adja a harmóniát. Itt arról olvashatsz, hogyan ültesd át mindezt a gyakorlatba.

Friss topikok

Kategóriák

Címkék

adalékanyag (3) ADP (1) adrenalin (1) aktivitás (1) állóképesség (1) AMRAP (1) ásványi anyagok (2) ATP (2) baktérium (1) bélflóra (4) bélrendszer (2) bemelegítés (1) bizonytalanság (1) butirát (1) C-vitamin (1) célok (5) covid (1) csalódás (1) csípő (2) cukorbetegség (2) derékfájdalom (2) diéta (2) Edzés (7) edzettség (1) edzőterem (1) Egészség (3) egészséges reggeli (1) élelmiszer (1) élelmiszeripar (1) elérhetőség (1) Életmód (6) emésztés (2) emésztőrendszer (1) EMOM (1) enzim (1) epe (1) erősítés (1) étkezés (2) étrend (1) facebook (1) fájdalom (2) fehérje (2) fejfájás (2) fejlődés (2) feladat (2) fogyás (1) fogyasztó (1) fokozatosság (1) gerinc (2) GI (1) glikémiás index (2) glükóz (2) gyulladás (2) Hashimoto (1) hasnyálmirigy (1) hát (1) határidő (1) hátfájdalom (1) HIIT (1) home office (1) home training (1) homonok (1) hormonrendszer (2) IBS (1) idegrendszer (3) idő (2) immunrendszer (1) Insta (1) intervall (1) inzulin (4) inzulinrezisztencia (1) izom (5) ízület (1) kalória (1) Kapcsolat (1) kardió (1) kitartás (4) kortizol (2) Közérzet (4) kudarc (1) LDL (1) légcső (1) légzés (1) lyukas bél (1) máj (1) makrotápanyag (1) megoldás (2) mellékvese (1) mellékvese kifáradás (1) mellizom (2) Menstruáció (1) mikróba (1) mikrobiom (2) motiváció (1) Mozgás (1) Nők (1) nyak (1) nyújtás (2) omega-3 (1) omega-6 (1) Önismeret (6) Önvizsgálat (6) otthoni edzés (1) oxigén (1) pajzsmirigy (1) probléma (2) reggeli (1) Rost (2) rutin (2) sérülés (1) SIBO (1) siker (1) sport (5) Stressz (7) szén-dioxid (1) szénhidrát (4) szerotonin (1) szokások (1) szorongás (1) Szülés (1) T3 (1) T4 (1) TABATA (1) tápanyag (2) tápanyagszükséglet (3) tápanyagtartalom (1) Táplálkozás (7) tartósítószer (3) telítetlen zsírok (2) telített zsírok (2) Terhesség (1) tervek (1) Tervezés (4) testedzés (4) testtartás (2) testzsír (2) testzsírszázalék (2) törvény (1) trigger pont (1) Tudatosság (6) tüdő (1) türelem (6) ülőmunka (2) vágy (2) váll (2) Változás (7) vércukor (3) videós edzés (1) vírus (1) vita (1) vitaminok (4) WinTeam (1) Zöldségek (1) zonulin (1) zsír (5) zsírsavak (3) Címkefelhő
süti beállítások módosítása